طراحی گرافیک یکی از مشاغل بسیار جذاب می باشد، اما این حرفه اغلب از دور جذاب و راحت به نظر می رسد. گاهی باید به حرفهای یک طراح درباره این حرفه و سختی های آن گوش داد. شاید نظر بسیاری از اطرافیان درباره ی این حرفه و طراحی تغییر کند. اما واقعیت این است که طراحی بسیار جذاب اما سرشار از دغدغه و نگرانی برای طراح می باشد. مهم ترین نگرانی یک طراح گرافیک بازاریابی و نشان دادن هنر خود به دیگران می باشد. نگرانی برای مطرح شدن در اغلب مشاغل یک دغدغه ی بزرگ می باشد. اما همیشه این نکته را باید به خاطر داشته باشیم که در دنیا هیچ سوال و مساله ای بی جواب و راه چاره نبوده و نخواهد بود. در ادامه برخی از نکاتی که باید ما به عنوان یک طراح گرافیک در مسیر پیشرفت خود درنظر بگیریم را بیان می کنیم.

راه های بازاریابی و مطرح شدن در حرفه ی طراحی گرافیک

 

 

  • توجه به هویت تجاری خود

در ابتدا اولین چیزی که یک طراح گرافیک باید به آن توجه داشته باشد انجام طراحی برای برند ونام تجاری خودش می باشد. اگر شما کارت ویزیت درخور حرفه ی خود نداشته باشید دید بسیار بدی در بیننده خواهید ساخت. کارت ویزیت شکیل و زیبا که نشان دهنده ی هنر شما باشد را طراحی کنید و اطلاعات خود را در آن وارد کنید.

  • لوگو حرفه ای داشته باشید

اگرقصد دارید در کار خود کاملا حرفه ای بنظر برسید باید به جزئیات توجه خاصی داشته باشید. اگر لوگوی شما متناسب با اصول طراحی لوگو باشد با اطمینان کامل مشتریان زیادی به سمت خود خواهد کشاند و این خود نوعی بازاریابی برای شما می باشد.

  • ارتباطات خود را گسترش دهید

یک طراح گرافیک اگر قصد دارد تا همیشه مطرح باشد و کاملا شناخته شده در این حرفه باشد باید بتواند با افراد فراوانی در ارتباط باشد. واقعیت موضوع این است که در این حرفه نمی توان از حرکت کردن جلوگیری کرد. باید مدام در حال تکاپو و ارتباط با همکاران بود.

  • فعالیت در شبکه های اجتماعی را در حیطه کار خود قرار دهید

هر اندازه شما در شبکه های اجتماعی بیشتری فعالیت داشته باشد افراد بیشتری شما را خواهند دید و با حرفه و هنر شما آشنا خواهند شد. سعی کنید در شبکه های اجتماعی دائما در حال بروزرسانی پروفایل خود باشید. نمونه کارهای خود را به نمایش بگذارید و با کاربران و دوستان خود در این شبکه های مجبوب ارتباط صمیمانه ای و نزدیکی برقرار کنید. کاربر اگر با شما احساس صمیمیت و نزدیکی کند به شما و هنرتان بیشتر اعتماد می کند و باعث می شود مشتریان بیشتری به سمت شما جذب شوند و کسب وکار شما رونق بیشتری را تجربه میکند.

  • وب سایت شخصی داشته باشید

سایت یک شرکت تبلیغاتی یا طراح گرافیک نشان دهنده ی بخش عظیمی و گسرده ای از هنر یک طراح یا تیم می باشد. طراحی و زیباسازی سایت در کاربرپسند بودن آن نقش بسیار مهمی ر ایفا میکند. کاربر وقتی وارد سایت شما میشود باید حس خوبی داشته باشد. بخش های مختلف سایت باید کاملا مرتب و یکپارچه باشند. شما در وب سایت خود نمونه کارهای بیشتری را می توانید قرار دهید و توضیحات مورد نیاز برای هر کار را وارد کنید تا کاربر بهتر بتواند تصمیم بگیرد.

  • خلاقیت و متمایز بودن کار

در طراحی هیچ چیز به اندازه ی خلاقیت اهمیت ندارد. چیزی که باعث می شود برخی نسبت به دیگران بیشتر دیده شوند وجه تمایز آن ها می باشد. برای خلاق بودن و ایده پردازی عوامل زیادی دخیل هستند که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

  • عوامل مهم در خلاقیت و ساخت ایده نو

هنر یک طراح بدون خلاقیت دیده نخواهد شد. اما چطور باید خلاق شد و چه عواملی در ایده پردازی مهم می باشند؟ در ادامه برخی از این نکات را بیان خواهیم کرد.

  • بیشتر ببینید

برای داشتن ذهن خلاق و ایده پرداز ابتدا باید دیدن را در ابتدای کار خود قرار دهید. نمونه کارهای مشابه با طرحی که در نظر دارید می توانند کمک شایانی به شما کنند. ببینید اما کپی نکنید. با دیدن و کنار هم قرار دادن کارهای مختلف ناخودآگاه ایده های خوبی به ذهن شما خطور خواهد کرد.

  • تمرکز و ذهن آزاد

برای ایده پردازی در مرحله اول باید ذهن خود را از هر موضوعی جز کار پیش روتون آزاد کنید. ذهن درگیر و پرمشغله نمی تواند تمرکز کافی را داشته باشد و در نتیجه ایده پردازی برای آن بی معنا خواهد بود. ما به شما پیشنهاد می کنیم در شرایطی که ذهن شما درگیر مسائل جانبی و متفرقه است  و نمی توانید به خوبی تمرکز داشته باشید به هیچ عنوان طراحی نکنید و کار را برای یک مدت کنار بگذارید. طراحی با ذهن درگیر نتیجه ی مطلوبی نخواهد داشت.

  • انتخاب محیطی مناسب برای طراحی

از آنجا که یک طراح باید بتواند به خوبی تمرکز داشته باشد در نتیجه شرایط محیطی در نتیجه ی کار تاثیر زیادی خواهد داشت. دمای اتاق، سبک موسیقی، نور و زمان انجام کار همه در تمرکز طراح اثر می گذارند. یک طراح باید بهترین زمان را با توجه به شرایط فیزیکی و معنوی خود برای انجام کار انتخاب کند. خستگی جسمی در خروجی کار به وضوح دیده می شود پس ساعات اولیه روز و همچنین آخر شب اغلب برای طراحان زمان مناسبی می باشد. این تایم برای افراد مختلف متفاوت می باشد. به نوع موسیقی متناسب با سبک طراحی توجه داشته باشید. موسیقی را انتخاب کنید که بتواند به شما کمک کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

چرا طرح تاپ؟…

ما برای شما حرفه ای ترین و باکیفیت ترین فایل های مورد نیاز تدوین و طراحی را با به صرفه ترین قیمت، آماده کرده ایم تا بتوانید پروژه هایتان را در سطح حرفه ای ارائه دهید.

بالاترین کیفیت محصولات

بالاترین امنیت خرید

خرید و دانلود آنی

پشتیبانی بسیار سریع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست