مشکلات طراحان گرافیک

رشته گرافیک به زبان علمی توانایی انتقال پیامی خاص از طریق تصویر به مخاطب است. طراح گرافیک بر اساس سفارشی که از بازار دریافت میکند، ایده این انتقال پیام را با ذهن، خلاقیت و با تکیه بر هنر خود بر عهده میگیرد. طراحی گرافیک از مشاغل خدماتی حرفه ای و مفید در جامعه میباشد. میتوان با خالقیت و زیباییهای این شغل آن هم در جامعه شلوغ و خسته کننده امروزی روحی تازه به جان شهر داد. کاری که طراح گرافیک انجام میدهد، علاوه بر انجام سفارشهای روزمره مشتریان و کارفرمایان، ایجاد ارتباط بصری و ساخت تصویر یک خیال یا ایده است؛ اما تا چه حد بازار میتواند یک طراح گرافیک را راضی نگه دارد؟ تا چه حد میتوان انگیزه کارهای قویتر را برای یک طراح گرافیک فراهم کرد؟

بازار کار برای طراحان گرافیک، موانع و سختیهای خاص خود را دارد و شاید امنیت شغلی و ثبات آن، در این رشته به سادگی اتفاق نیفتد. نیاز طراحان محیط کاری آرام، حمایت شغلی، حق کپی رایت، اهمیت دادن برخی از کارفرماها و همینطور مشتری به کیفیت طرح، ازجمله مسائلی است که کار در بازار را برای طراحان گرافیک سخت و طاقت فرسا میکند.

طراحان گرافیک در چند دهه گذشته با استفاده از فناوری و نرم افزارهای کامپیوتری سعی کردند کیفیت محتوای بصری خود را افزایش دهند تا هم پیش طرحهای انجام شده و هم کار نهایی به طور واضح قابل درک باشد.

مشکلات طراحان گرافیک در برقراری ارتباط با مشتریهایشان

مشکلات طراح گرافیک و مشتری ممکن است دلیل یکسری ویژگی ذاتی این حرفه ، عدم مهارت شخص شما و طرف مقابل در برقراری ارتباط موثر و نداشتن آگاهی کافی شما و مشتریتان رخ دهد.

  • سواد بصری پایین مشتریان:

سواد بصری پایین یک مشتری و نداشت درک از طرح‌ها و رنگ و ریزه‌کاری‌ها از آن موضوعات دردسرساز است. یک دایره و یک نقطه در مختصاتی خاص از آن، خط‌های مورب با زاویه چند درجه نسبت به خط قائم، پنهان بودن یک کلمه در یک تصویر و یا برعکس و هزاران نمونه دست‌رنج مفهومی و فکر شده ممکن است با واکنش‌های ناامید‌کننده و گاهی تمسخر مشتری مواجه شوند. اصلا خوشایند نسیت اما به هرحال باید خودتان را رای شنیدن جملاتی که دچار احساس خستگی مضاعف و فرسودگی میکند آماده کنید.

  • رقیبان کپی کننده:

کار کردن براساس فایل‌های آماده و کپی، سرعت بالاتر و هزینه تمام‌شده پایین‌تر؛ خیلی از مشتریان بدون توجه به مورد اول، جذب سرعت بالا و هزینه پایین چنین طراحی می‌شوند یا حتی بعضی از کارفرماها دانسته یا ندانسته به شما پیشنهاد کپی‌کردن می‌دهند.

  • محصول شما یک جنس معمولی نیست :

مثلا یک هنرمند نجار را در نظر بگیرید. این فرد برای محصول تولیدی‌خود با جزئیات دقیق‌تر و ملموس‌تری قیمت‌ و دستمزد تعیین می‌کند؛ مثلا این تجهیزات، این مقدار پول چوب، میخ، فلز، چسب، ظریف کاری و…. . اما تعیین قیمت برای ایده‌پردازی، صرف زمان، به کارگیری خلاقیت و … برای همه آنقدرها قابل درک نیست.

در شغل طراحی گرافیک، اصولا نتیجه نهایی روزها پشت رایانه نشستن و ایده‌پردازی شما به صورت یک فایل برای مشتری ارسال می‌شود که روی صحبت ما بر سر جنس و ابعاد و دوام کار نیست بلکه مواردی مثل منحصربه‌فردبودن، میزان خلاقیت و جذابیت، تطابق با سلیقه و نیاز، رسیدن به هدف موردنظر و … اهمیت پیدا می‌کند.

  • مشتری همه چیزدان :

مشتری که فکرمی‌کند با کمی سلیقه به خرج دادن  و ذره‌ای تجربه کارکردن با فتوشاپ می‌تواند دائما نظرات کارشناسی و اجمالی خود را در سفارشش جای دهد از مشکلات کار شما به حساب می‌آید.

  • مشتری سردرگم :

اگر حواستان را جمع نکنید ناگهان به خودتان می‌آیید و می‌بینید طرحتان را تا سرحد نابودی بازطراحی و ویرایش کرده‌اید چون مشتری اهداف متغیری دارد. قاطع نبودن و درخواست تغییرات پی‌در‌پی و ناواضح، انرژی زیادی از شما خواهد گرفت.

راهکار برای ارتباط موثر با مشتری

  • حرف دیگران را قطع نکنید:

اگر هنگامی که مشتری در حال بیان یک مشکل است، حرفش را قطع کنید و شروع به پیشنهاد دادن کنید، قطعا او را آزرده خاطر  خواهید کرد. اگر برای قطع حرف‌های مشتری، اجباری حس می‌کنید، حداقل به سراغ اصل مطلب بروید و به فرد مقابل بگویید که نظرتان درباره‌ی ایده‌ی اصلی او چیست. با این روش، فرد مقابل حداقل می‌تواند نظر شما را تأیید یا تصحیح کند و در هر صورت، در وقت صرفه‌جویی می‌شود.

  • مسئولیت پذیر باشد:

زمانی که مشکلات به وجود می‌آیند، به اشتباهات خود اعتراف کنید و در صورت نیاز معذرت خواهی کنید. صاددق بودن شما نشانی از اعتبارتان است. همچنین به مشتریان اجازه می‌دهد تا مشاهده کنند که شما مایل به اصلاح فرآیندهای معیوب و جلوگیری از اشتباهات آینده هستید علاوه بر آن، صادق بودن یکی از بهترین راه‌های تبلیغات برای جذب مشتری می‌باشد.

  • با مشتریان خود ساده صحبت کنید:

در هنگام ارتباط برقرار کردن با مشتریان، به‌گونه‌ای رفتار کنید که در زندگی واقعی خود هستید. به‌جای استفاده از کلمات سخت، با مشتریان خود با سادگی صحبت کنید. به‌علاوه سعی نکنید تا خیلی رسمی با مشتری برخورد داشته باشید. شما قرار است تا نیازهای مشتریان را رفع کنید، نه اینکه به آن‌ها ثابت کنید که اطلاعات بالایی در حرفه خود و همچنین سخنوری دارید. استفاده از کلمات خیلی تخصصی باعث می‌شود تا مشتری منظور شما را متوجه نشده و بیشتر گیج شود.

  • صبور باشید:

بررسی هدف و ثبت سفارش تا ایده‌پردازی، اجرا و ویرایش‌های چندین و چند باره، کاری نیست که زود به نتیجه برسد پیشنهاد می‌کنیم که به لحظه تحویل سفارش و رضایت خودتان و مشتری‌تان فکر کنید تا بتوانید خشم خود را در مقابل نظرها و انتقادهای غیرکارشناسی کنترل کنید. می‌توانیم بگوییم که صبر و حوصله‌، از مهارت های یک گرافیست موفق است.

 

چرا طرح تاپ؟…

ما برای شما حرفه ای ترین و باکیفیت ترین فایل های مورد نیاز تدوین و طراحی را با به صرفه ترین قیمت، آماده کرده ایم تا بتوانید پروژه هایتان را در سطح حرفه ای ارائه دهید.

بالاترین کیفیت محصولات

بالاترین امنیت خرید

خرید و دانلود آنی

پشتیبانی بسیار سریع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست