یک طراح گرافیک خدمات هنری-گرافیکی و یا طرح های تبلیغاتی را به افرادی ارائه می دهد که برای معرفی محصول یا سایت خود احتیاج به جلوه های سمعی و بصری دارند.طرح یک گرافیک کار حرفه ای باید شامل یک پیام به مشتری باشد.افرادی که به این خدمات نیاز دارند می تواند شرکت هایی باشند که نیاز به تبلیغ محصول خود دارند و یا در صدد طراحی سایت برای شرکت خود هستند. همچنین افرادی که نیاز به طراحی لوگو دارند از جمله افرادی هستند که به دنبال طراحان گرافیک هستند.امروزه داشتن لوگوهای جذاب و متمایز یکی از ویژگی های منحصر به فرد کننده شرکت ها به شمار می رود. کار طراحی گرافیک یکی از مشاغلی هست که تنها یادگیری آن به صورت عملی هیچ کمکی نخواهد کرد.برای یک گرافیک کار حرفه ای شدن فرد باید خلاقیت و استعداد خاصی در زمینه طراحی گرافیک داشته باشد.امروزه افراد بسیاری در این حرفه مشغول به کار هستند و تنها افرادی موفق می شوند که بتوانند با طرح های متفاوت و خاص خودشان از طراحان دیگر پیشی بگیرند.

چه مهارت‌هایی برای کار به عنوان یک گرافیست باید داشته باشید؟

امروزه در کنار مهارت‌های فنی در یک حوزه، باید مهارتهای ارتباطی خوبی هم داشته باشید تا بتوانید فرد موفقی در کار خودتان باشید.

 

  • مهارتهای ارتباطی قوی:

گرافیست‌ها درباره متن ها و عکس‌ها با یک دیگر هم صحبت میشوند تا به اتفاق نظر برسند، بنابراین داشتن مهارت‌های ارتباطی در این حرفه‌ از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چند، ارتباطات در طراحی گرافیک می‌تواند در مسائل و بخش‌های دیگر هم مورد توجه باشد.به عنوان مثال، گرافیست‌ها باید ایده‌ها و نظرات خود را با شرکت‌ها، مشتری‌ها، کارمندان و … به درستی بیان کنند و لازمه این امر داشتن مهارت‌های قوی سخنوری در حضور دیگران برای ارائه‌ شفاهی و مهارت‌های نوشتاری برای ارائه طرح‌های پیشنهادی است.

همچنین طراحان باید بتوانند با کارفرما از طریق تلفن، ایمیل و یا حتی اسکایپ در ارتباط باشند. به علاوه، توجه به خواسته‌های کارفرمایان و تعامل با آنها برای داشتن خروجی مطابق سلیقه آن‌ها بسیار مهم است.

  • مهارتهای لسانی هنگام مصاحبه:

کارفرمایان معمولا در ارتباط با گرافیستها، مخصوصا برای درک اهداف پروژه دچار مشکل میشوند. به همین خاطر، سعی کنید، مهارتهای کلامی خود را برای برقراری ارتباط بهتر با کارفرمایان ارتقا دهید. کارفرما میزان توانایی شما را در برقراری ارتباط و حل مسائل در زمینه‌های مختلفی چون برنامه‌ریزی‌، تحویل پروژه در زمان تعیین شده و هم‌چنین  ارتباطات بین فردی مورد ارزیابی قرار می‌دهد سپس شما را برای کار انتخاب می‌کند.

اگر کار خود را تازه شروع کرده‎‌اید یا برای استخدام و گرفتن پروژه‌های طراحی گرافیکی به مشکل خورده‌اید سعی کنید مهارتهایی که در بالا گفتیم را در خودتان تقویت کنید تا بتوانید جزو افراد موفق و سربلند در این حرفه باشید.

  • توجه به مخاطب

مخاطب باید توجه‌ی واقعی شما را نسبت به خودش حس کند. اگر تظاهر کنید که به او توجه می‌کنید، در واقع شانس خود را برای ادامه رابطه  از دست می‌دهید. یکی از راه‌های نشان دادن علاقه‌ی واقعی به مخاطب، به خاطر سپردن نام‌ها، تاریخ‌ها و رویدادهای مهم زندگی است.

  • مهارت مذاکره

وقتی شناخت کافی از مخاطب خود را بدست آوردید و مهارت سخنوری را در خود تقویت کردید، وقت آن است تا با بیانی قوی مخاطب را برای انجام آنچه در ذهن شما است، ترغیب و متقاعد کنید. مهارت در مذاکره کردن نه‌ تنها در بحث پیشنهادات کاری و دریافت حقوق و مزایای بهتر به ما کمک می‌کند که در زمینه‌های دیگر برگ برنده‌ی ما خواهد بود. مثلا به عنوان یک گرافیست، مهارت مذاکره کردن به شما کمک می‌کند مشتری خود را متقاعد کنید که محصول شما بهترین و درست‌ترین گزینه برای او است.

 

  • خندان باشید

افرادی که روحیه‌ی شاد دارند، به دنبال تنش و جر و بحث نخواهند بود. حتی می‌توانید فشار کار را با خندیدن و شوخ طبعی کمتر کنید و به موفقیت شغلی برسید. پس در محیط کار شاد باشید تا ارتباطات سازنده تری را تجربه کنید.

احترام گذاشتن به اولویت های ارتباطی دیگران

شیوه ارتباطی افراد با یکدیگر فرق دارد. با گسترش ابزارهای ارتباطی، افراد فضای بیشتری برای انتخاب نحوه تعامل با دیگران یافته اند. به عنوان مثال برخی ارتباط از طریق ایمیل را ترجیح میدهند. دسته ای دیگر تمایل دارند پیام های خود را به صورت تلفنی به دیگران منتقل کنند. شبکه های اجتماعی نیز طرفداران خود را دارند. بستری که از طریق آن به راحتی و با کمترین هزینه میتوان با سایر افراد در تعامل بود.

برای تعامل و برقراری ارتباط با همکاران خود، سعی کنید از روشی که مخاطب راحت تر است استفاده نمایید. البته این معنی زیر پا گذاشتن علایق خود نیست. اما در واقع با این کار به او نشان میدهید که برایش ارزش قائل هستید و به او و سلیقه اش احترام میگذارید. به عنوان مثال اگر همکار شما، ارتباط از طریق پیامک را ترجیح میدهد، حتی الامکان با او تماس نگیرید و از شیوه ارسال پیام استفاده کنید.

 

 

چرا طرح تاپ؟…

ما برای شما حرفه ای ترین و باکیفیت ترین فایل های مورد نیاز تدوین و طراحی را با به صرفه ترین قیمت، آماده کرده ایم تا بتوانید پروژه هایتان را در سطح حرفه ای ارائه دهید.

بالاترین کیفیت محصولات

بالاترین امنیت خرید

خرید و دانلود آنی

پشتیبانی بسیار سریع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست